مـــــــــوزه هنـــــــــــــــر
از توس تا نشابور
دیروز دعوت نامه ای بدستم رسید که نوشته بود:
فرهیخته ارجمند
به پاس داشت زاد روز حکیمانِ توس و نشابور، فردوسی وخیام، طلایه داران حماسه و اندیشه در قلمرو جاودان فرهنگ وادب ایران ما، در نخستین نشست جاودانه های ادب پارسی با عنوان < از توس تا نشابور> افتخار میز بانی جناب عالی را داریم.
سید قاسم ناظری
معاون هنری
................................
اینکه بخواهم بگویم به من افتخار داده بودند ومرا دعوت کرده بودند، اینطور نیست چون خیلی های دیگرمثل من از اهل ادب و فرهنگ دعوت شده بودند. عده ای به عنوان مهمان ویژه و عده ای به عنوان مستمع که البته ما از نوع دوم بودیم ولی با این حال باعث افتخار من بود که در این جلسه حضور داشته باشم.
واما مهمانان ویژه: سرکار خانم دکتر سالاس عضو سفارت اندونزی در ایران، که در حال ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان اسپرانتو هستند. ایشان در حین صحبت های خود چند بار تکرار کردند: شما نمی دانید چه جواهر گرانبهایی دارید و قدرش را نمی دانید...!!!
از حسین هیکل خبر نگار معروف مصری پرسیدند چطور شد شما که در قارۀ آفریقا هستید زبانتان عربی شد؟
ایشان گفتند: برای اینکه ما کسی چون فردوسی نداشتیم!.
فکر می کنم، آیا حق با خانم دکتر سالاس نبود که بگوید: شما نمی دانید چه جواهر گرانبهایی دارید.
البته با لهجه شیرین خاص خودش.
باید به پایت