سلیقه ها تغییر کرده اند، آنهم نه مقداری ، بلکه بینهایت تغییر کرده اند.
یک وقتی می دانستی مردم وجامعه چه می خواهند و چه نمی خواهند .
شما در تقسیم بندی علایق گروه بندی می کردی وبا کمی تغییرات در کیفیت و کمیت چیزی که ارائه می کردی رضایت قریب به اتفاق جماعت را بر آورده می کردی.
اما با هجوم علوم و ایجاد تنوع، آنهم به صورت رقابتی، دیگر به این راحتی نمی توان رضایت افراد را جلب کرد.
برای نمونه، یکی از اعضای خانه که مقداری هم مستبد است و به جا و بیجا صدایش را بلند می کند جلوی تلویزیون می نشیند و شروع می کند به زدن کانالهای ماهواره...
ماشا الله ! کانالها هم صد تا و دویست تا که نسیتند، دو هزار تا ، سه هزار تا! تمام نمیشوند. هر کانال فقط چند ثانیه! وبعد کانال دیگر...
ساعتها گذشته، کانال به کانال پیش رفته اما هنوز، یک برنامه نیم ساعته باب پسند نیفتاده که هم خودش ببیند وهم اطرافیان. تنوع است و پسندها مشکل شده است کاریش هم نمیشه کرد. فقط باید قدرت تحمل خود را بالا ببریم همین.
من که یک تلویزیون بدون آنتن و فلان دارم و اخبار ساعت ده کانال سه و برنامه نود و چند برنامه شبکه چهار و رادیو 7 شبکه آموزش برایم بس است. کاری به بقیه ندارم. اما بیچاره آن کسی که تنها یک تلویزیون دارند و چند نفر مختلف السلیقه، چه می کشند از دست روزگار...؟
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و یکم آذر ۱۳۹۲ ساعت 10:53 توسط عباس عابـــــــد( ساوجی)
|